English German
French Italian

24 Temmuz 2013 Çarşamba

Ben Otizmli Olsaydım, Haklarıma Dair Söylemek İsteyeceklerim...



Peki Siz Kendinizi Hiç Bizim Yerimize Koymayı Denediniz Mi ?

EĞİTİM HAKLARIM

-Ben otizmli olsaydım; Ailelerin çocuk sahibi olacakları belirlendiğinde eğitime tabi tutulmalarını isterdim. Beslenme, sağlık,egzersiz,çocuk gelişimi alanları olarak her alanda eğitim almalarını isterdim.

-Ben otizmli olsaydım; 0-36 arasında bireylere 3 ayda bir gelişim tarama testlerinin  uygulanmasını,  0-36 ayları arasında bireyler izlenerek ailelerin kayıtlar (günlükler) tutmalarını isterdim.

-Ben otizmli olsaydım; Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında problem davranış gösteren çocuklara yönelik izleme(takip) programlarının ve değerlendirmelere göre erken müdahale programlarının uygulanmasını isterdim.

-Ben otizmli olsaydım; Otizm tanısı konmuş her bireyin kaynaştırma eğitimi almasını isterdim. Her tür ve kademedeki eğitim kurumlarında kaynaştırma bir haktır bunu hiçbir kurum müdürü,öğretmeni,velisi engellemesin isterdim.

-Ben otizmli olsaydım; Otizm tanısı alan her bireyin Kaynaştırma Destek Hizmetlerinin (sınıf içi destek sınıf dışı destek,birebir dersler) zorunlu hale gelmesini ve takip edilmesini isterdim.

-Ben otizmli olsaydım; Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında  ve ilk ve orta öğretim okullarında tanısı konmuş bireylerin yanına gölge öğretmenler atansın isterdim.

-Ben otizmli olsaydım; Otizm tanısı konmuş bireylerin haftada 40 saat bireyselleştirilmiş özel eğitim hakkına sahip olmalarını isterdim.

-Ben otizmli olsaydım; Otizm tanılı bireylerin ilgi ve yeteneklerine yönelik testlerin yapılmasını ve yönlendirilmelerini isterdim.

-Ben otizmli olsaydım; Otizm tanılı bireylerin ilk ve ortaokul dönemleri sona erdiklerinde yapılan yetenek,ilgi alanı testleri ile ilgi alanları, yetenekleri var ise meslek,teknik liselerine yönlendirilmelerini isterdim.

-Ben otizmli olsaydım; Rehberlik Araştırma Merkezleri ve Rehabilitasyon Merkezlerinin yenilenme yapılanma sürecine girerek sürekli denetlenmelerini isterdim.

ÇEVRE HAKLARIM

-Ben otizmli olsaydım; Otizmli olan bizlere “otistik” değil otizmli birey veya “otizmi olan birey” demelerini isterdim.

-Ben otizmli olsaydım; Otizm kavramının üniversitelerde ayrı bir bölüm olarak açılmasını isterdim.

-Ben otizmli olsaydım; Eğitimin her tür ve kademedeki kurumlarında tüm öğrencilere Otizm Başlığı adı altında seminerler verilsin isterdim.

-Ben otizmli olsaydım;  otizm spektrum tanılı bireylerin annelerine bir kulüp oluşturularak haftada bir veya ayda bir toplantılar,çalışmalar yapmalarını isterdim.

-Ben otizmli olsaydım; korumalı iş yerleri konusunda toplumun bilgilendirilmesi sağlanarak teşvik edilmelerini isterdim.

YASAL HAKLARIM

-Ben otizmli olsaydım; Otizm tanılı bireylerin istedikleri zaman erken emeklilik almalarını isterdim.

-Ben otizmli olsaydım; Otizm tanılı bireylerin ve annelerinin olduğu bir komisyon oluşturularak annelerin fikirleri alınıp otizme dair yasal hakların oluşturulmasını isterdim.

-Ben otizmli olsaydım; Otizm tanılı bireyler için toplum tarafından etiketleme,hor görme,yanlış düşünceler beyan etme durumlarında yasal işlemler başlatılmasını isterdim.

MİMARİ HAKLARIM

-Ben otizmli olsaydım;  Otizm tanılı bireylerin aileleri için gidilebilecek restoran,otel,alışveriş merkezleri listesinin olduğu otizm rehberleri isterdim.

-Ben otizmli olsaydım; Otizm tanılı bireylerin ve ailelerinin tercih edebilmesi için tüm evler,binalarda ses izolasyonu sistemi yapılmasını isterdim.

SAĞLIK HAKLARIM

-Ben otizmli olsaydım; Otizm tanılı bireylerin evlerine hastane hizmetlerinin gitmesini sağlanmasını isterdim.

-Ben otizmli olsaydım; Otizm tanılı bireyleri ayrı olarak sürekli takip eden sağlık görevlilerinin olmasını isterdim.

-Ben otizmli olsaydım; Otizm tanılı bireylerin kullandıkları ilaçların uyguladıkları diyetlerin takip edilerek kayıt altına alınmasını isterdim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder